Biznesowe kartki dla klientów
Biznes jest biznes i trzeba o niego dbać.Inaczej, wszystkie stracone. Troszczyć trzeba się o swoich partnerów biznesowych, o relacje, które nas z nimi łączą. Dostawcy usług i towarów, współpracownicy, klienci korzystający z naszych usług- to o ich względy powinniśmy zabiegać non stop, nieprzerwanie; swoją postawą wobec nich pokazywać, jak ważni są dla nas. Nawiązanie tego typu relacji, można by powiedzieć-biznesowej przyjaźni, naprawdę „dobrze robi” interesom, a tak na dobrą sprawę- nic nas nie kosztuje. Ot, odrobinę wysiłku i zaangażowania.
Nasi klienci lubią czuć się ważni, chcą być doceniani, chcą aby o nich pamiętać zwłaszcza, w obliczu takich okazji, jak święta: Wielkanoc czy Boże Narodzenie, a także Nowy Rok. Złożenie życzeń- mniej lub bardziej oficjalnych w zależności o rodzaju relacji, które łącza nas z danym partnerem biznesowym, to niby nic takiego- drobnostka, uprzejmy ukłon w stronę drugiej osoby. Drobnostka, a jednak tak wiele mówi o człowieku.
Naturalnie, prowadząc własną działalność/firmę dostarczamy usługi/towary do setek, a nawet tysięcy ludzi zatem, nawet gdybyśmy chcieli, to nie ma szans, by zwrócić się do wszystkich. Na specjalną uwagę z naszej strony zasługują, tzw. stali klienci, z którymi robimy interesy regularnie, a więc Ci, którzy do nas wracają i wracać będą nie tylko ze względu na naszą ciekawą ofertę rynkową, ale także z racji tak wspaniałego podejścia do klienta. Psychologia biznesu-tak to się nazywa.
Poważne życzenia na Nowy Rok składane klientom osobiście bądź za pośrednictwem kartki sylwestrowej/noworocznej czy w jakikolwiek inny sposób, zawsze, bez względu na formę, powinny być grzeczne i wyważone, oficjalne ale nie patetyczne. Życzenia charakterze oficjalnym, mimo użytych zwrotów grzecznościowych Pan/Pani/Państwo itd., powinny być ciepłe i przyjazne, szczere i życzliwe, a co najważniejsze, dobrze aby były indywidualne. Oczywiście, wiadomo, że kiedy nasza klientela jest dość liczebną grupą, to nie jesteśmy w stanie napisać tylu różnych życzeń, ale możemy wzbogacić gotowe kartki z życzeniami krótkim, odręcznym dopiskiem i rzecz jasna, swoim podpisem. W ten sposób, nasz partner biznesowy poczuje się naprawdę wyróżniony i doceniony.